Általános Szerződési Feltételek

– hatályos 2020. november 15. napjától –

Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazza a szolgáltató www.barbalance.hu  weboldalán (továbbiakban: „Weboldal”) elérhető elektronikus kereskedelmi szolgáltatás igénybevételének feltételeit, valamint a szolgáltató és szolgáltatásokat igénybe vevő személy (a továbbiakban: „Megrendelő”) jogait és kötelezettségeit.

A Felhasználó a Weboldal használatával, valamint a Weboldalon meghirdetett szolgáltatások igénybevételével az ÁSZF rendelkezéseit elfogadja, így felhívjuk szíves figyelmét, hogy az ÁSZF-ben rögzítetteket figyelmesen olvassa és kizárólag akkor vegye igénybe a szolgáltatásokat, amennyiben annak minden pontjával egyetért és magára nézve kötelező érvényűnek fogadja el. A Weboldalon meghirdetett szolgáltatok igénybevételével Felhasználó kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta az ÁSZF rendelkezéseit és annak minden pontjával egyetért, magára nézve kötelező erejűnek ismeri el.

Megrendelő személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a linken keresztül.

Jelen ÁSZF 2020. november 15. napjától visszavonásig érvényes.

Szolgáltató fenntartja a jogot a jelen ÁSZF rendelkezéseinek a vonatkozó jogszabályok keretei között történő módosítására és kiegészítésére. Amennyiben módosításra vagy kiegészítésre kerül sor, úgy annak tényéről Szolgáltató e-mail útján tájékoztat valamennyi Megrendelőt – akivel aktív jogviszonya áll fenn azzal – hogy a korábban megkötött szerződések vonatkozásában a módosítások és kiegészítések csak a Megrendelő kifejezett, erre irányuló írásbeli, e-mail útján közölt nyilatkozatával lépnek hatályba. A módosítást, kiegészítést követően szerződött Megrendelőkre, a módosított ÁSZF rendelkezései az irányadók.

  1. Szolgáltató adatai:

Név:

Katona Barbara egyéni vállalkozó

Székhely:

9700 Szombathely, Szent Márton utca 22. 7. em. 19.

Nyilvántartási szám:

51689331

Adószám:

68398220-1-51

Bankszámlaszám:

11600006-00000000-67563793

E-mail:

tanacsadas@barbalance.hu

  1. Szolgáltatások

A Weboldalon feltüntetett személyre szabott étrendi ajánlás, valamint tanácsadás szolgáltatások igénybevételére van lehetőség. A szolgáltatás megrendelésére a tanacsadas@barbalance.hu e-mail címre megküldött e-maillel vagy a Weboldalon található „Ajánlatkérés” menüpont kiválasztásával lehetséges. Utóbbi esetében Megrendelő köteles kitölteni a menüpont alatt található adatokat, mely megküldése után szolgáltató felveszi vele a kapcsolatot a jelen pontban rögzített e-mail címről. A kapcsolat felvétel során megküldött e-mailben, üzenetben (továbbiakban: „Megkeresés”) megadott adatok helyességéért és pontosságáért kizárólag Megrendelő felelős.

Megrendelő a jelen ÁSZF, valamint a Weboldalon található Adatkezelési Tájékoztató elfogadásával, majd az e-mail, vagy a „Ajánlatkérés” menüpont alatt található üzenet megküldésével továbbítja a szerződéskötési szándékát.

  1. Szerződéskötés

Szolgáltató – amennyiben leterheltsége engedi, hogy újabb Megrendelővel vegye fel a kapcsolatot – a beérkezett Megkeresés feldolgozását követően a szerződéskötés menetéről valamint, a díj megfizetéséről, valamint a Weboldalon is közzétett (Megrendelő által választható) csomagokról egy tájékoztatót, továbbá egy megrendelő lapot küld meg a Megrendelő részére. Szolgáltató válasz e-mailjében minden esetben mellékeli – a már Megrendelő által, a Megkeresés megküldésével egyidejűleg elfogadott – ÁSZF-et, valamint Adatkezelési Tájékoztatót. A szerződés a felek között akkor jön létre, ha a Megrendelő a szolgáltatás díját teljesíti, valamint a megrendelő lapot kitöltve a felek által megjelölt határidőn belül (azaz a szolgáltató válasz e-mailjétől számított 3 munkanapon belül) megküldi szolgáltató részére. A szolgáltatási díj megfizetése minden esetben kizárólag egyösszegben a szolgáltató által elektronikus levelében megadott bankszámlaszámra történő banki átutalással vagy közvetlen banki pénztári befizetéssel teljesíthető. Szolgáltató a Megrendelő által a megrendelő lapon feltüntetett számlázási névre és címre állítja ki a számlát. Megrendelő a személy személyazonosságán nem változtathat. Az elektronikus számlát szolgáltató a kapcsolattartás során használatos e-mail címre, elektronikus úton küld meg Megrendelő részére. Az elektronikus számla egy olyan számla, ami elektronikus jelek formájában tartalmazza a számlaadatokat. Az elektronikus számlát minősített elektronikus aláírással és időbélyeggel ellátva automatikusan bocsátja szolgáltató a Megrendelő rendelkezésére. Megrendelő a megrendelés elküldésével kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az elektronikus számlát. A számla utólagos módosítására nincs lehetőség.

Szolgáltató ajánlati kötöttsége a jelen pontban foglalt 3 munkanapos határidőig tart. Amennyiben Megrendelő jelen pontban rögzített kötelezettségeinek határidőben nem tesz eleget, a jogviszony a felek között megszűnik. Szolgáltató ezt követően, 3 munkanapon belül egy részletes kérdőívet küld meg Megrendelő részére, melyet Megrendelő köteles 10 munkanapon belül kitöltve visszaküldeni szolgáltató részére.

  1. Szolgáltatás teljesítése

A szolgáltató köteles megjelölni az étrendi ajánlás átadására vonatkozó határidőt akkor, amikor a Megrendelő megküldött e-mailben minden kért anyagot (ideértve különösen, de nem kizárólagosan a kérdőívet) a szolgáltatónak. Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi és elfogadja, hogy szolgáltató jogosult a határidőt egyoldalúan kétszer módosítani, indokolás nélkül.

Aktív közreműködés szükséges ahhoz, hogy a szolgáltatás elérje a célját. Szolgáltatónak nincs lehetősége kontrollálni, részletesen felülvizsgálni, ellenőrizni azt, hogy a Megrendelő betartja-e az étrendi előírásokat, ezért a szolgáltatás érvénytelenségére való hivatkozással nincs lehetőség szolgáltatás díjának visszaigénylésére.

  1. FACEBOOK CSOPORT TAGSÁG

Szolgáltató jelen ÁSZF-ben rögzíti, hogy a Facebook csoportba történő felvétel csak a személyre szabott étrend szolgáltatás megrendelésével lehetséges tekintve, hogy ezen szolgáltatás részét képezi. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a tagság akkor lép életbe, ha a szolgáltató részére a szolgáltatási díjat megfizette és az általa megrendelt étrendi ajánlásban rögzítetteket teljesítette.  Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben nem kíván a Facebook csoport tagja lenni, úgy szolgáltató nem tudja további plusz információkkal ellátni. Megrendelő a csoportból önálló felelősségére bármikor kiléphet. Megrendelő tudomásul veszi, hogy szolgáltató két hónap inaktív tagsági jogviszony után dönthet Megrendelő kitiltásáról a csoportba. Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben nem kívánt tartalmat tesz közzé (ideértve a trágár, bántó kommenteket is), úgy szolgáltató indoklás nélkül dönthet a csoportból való kitiltásáról.

  1. Felelősség és kizáró okok

Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a szolgáltató által nyújtott szolgáltatás nem minősül az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (továbbiakban: „Eütv”) 3. § e) pontjában rögzített egészségügyi szolgáltatásnak.

Felek rögzítik, hogy Megrendelő köteles a szolgáltatás megrendelése során kötelezően kitöltendő kérdőív során bejelenteni szolgáltató felé mindennemű betegségét, allergiáját, gyógyszeres kezelését, egészségügyi kockázatot magában hordozó tényt, körülményt, melyért kizárólag Megrendelő felelős.

A szolgáltató által nyújtott ajánlás kizárólag tanácsadásnak minősül azzal, hogy szolgáltató köteles a legjobb tudása szerint, szakértőtől általában elvárható gondossággal eljárni. Szolgáltató nem jogosult egészségügyi probléma diagnosztizálására vagy annak kezelésére. Szolgáltató nem vállal felelősséget a szolgáltatott információ értelmezéséért és felhívja a figyelmet arra, hogy amennyiben Megrendelő bármilyen egészségügyi problémával küzd, úgy ajánlott mihamarabb felkeresnie orvosát.

A szolgáltatás igénybevételére irányuló jelentkezés elutasításának okai különösen, de nem kizárólagosan:

  1. ha a Megrendelő nem töltötte be a 18. életévét;
  2. a Megrendelő összetett, gyógyszeres kezelést igénylő betegsége;
  3. lelki eredetű étkezési zavarok;
  4. cukorbetegség;
  5. epebetegség;
  6. májbetegség;
  7. krónikus emésztőrendszeri betegségek;
  8. bizonyos autoimmun betegségek.

Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben bármelyik ok a fent felsoroltak közül fennáll, úgy azt azonnal jelzi szolgáltató felé (ennek elmaradásáért kizárólag Megrendelő felelős). Kizárt szolgáltató felelőssége abban az esetben, ha Megrendelő bármely kizáró ok figyelmen kívül hagyásával rendeli meg a szolgáltatást. Amennyiben ez megvalósul és szolgáltató tudomására jut, úgy szolgáltató jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani és a szolgáltatás további teljesítését megtagadni.

  1. Szerzői jogok/Titoktartás

A szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát képezi a Weboldalon található összes grafikai megjelentés, valamint a csomagokra vonatkozó összes adat, leírás, kép. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény hatálya alá tartozik továbbá a Megrendelő részére átadott minden dokumentumra. A szellemi termékek felhasználása minden esetben a szerző kizárólagos, írásbeli hozzájárulásával lehetséges. Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával titoktartási kötelezettséget vállal a szolgáltatás minden elemének vonatkozásában, így Megrendelő nem jogosult különösen a többszörözésre, terjesztésre, átdolgozásra, harmadik félnek történő átadására, a csatolmányokat harmadik félnek szóban vagy írásban nem adhatja át megtekintésre, továbbá nem oszthatja meg, nem értékesítheti.

Fentiek megsértése, valamint a szolgáltató szellemi terméke egészének vagy bármely részének illetéktelen felhasználása esetén, amennyiben arról szolgáltató tudomást szerez, úgy szolgáltató a kárának megtérítésére kötelezi a Megrendelőt azzal, hogy a kártérítés összegét az okozott kárral arányosan, azonban legalább 300.000,- Ft-ban, azaz háromszázezer forint állapítja meg, amely kártérítési kötelezettséget Megrendelő a jelen ÁSZF elfogadásával magára nézve kötelezőnek ismer el.

Felek ezen túlmenően üzleti titoknak tekintenek minden olyan információt, adatot és iratot, amely akár a szerződés létrejöttének időpontja előtt, akár azt követően, a szerződés megkötése vagy teljesítése kapcsán a felek tudomására jut, és a másik fél működésével, tevékenységével, gazdálkodásával, ügyfeleivel kapcsolatos.

Jelen ÁSZF hatálya alatt, illetőleg szerződések, jogviszonyok bármely okból történő megszűnését vagy lejártát követően is a felek kötelesek az üzleti titkot megőrizni, azokat olyan módon kezelni, hogy az üzleti titkok semmiképpen se juthassanak illetéktelen harmadik személyek tudomására vagy birtokába. Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a tudomására jutott üzleti titkot kizárólag a szolgáltató által előzetesen és írásban jóváhagyott módon használja fel. Megrendelő tudomásul veszi továbbá, hogy a titoktartási kötelezettség időbeli és területi korlátozás nélkül terheli.

Felek kifejezetten rögzítik, hogy a jelen pontban rögzítettek irányadóak az 5. pontban részletesen körülírt FACEBOOK CSOPORT vonatkozásában is. Megrendelő nem jogosult az ott elérhető információkat, posztokat, kommenteket harmadik személy részére megmutatni, az ott feltüntetett dokumentumok, képek, posztok, ajánlások üzleti titoknak minősülnek, annak megsértése esetén a jelen pontban foglaltak az irányadóak.

  1. Szerződés módosítás, megszüntetés, megszűnés, Megrendelő visszalépés

Felek jogosultak a jelen ÁSZF rendelkezéseitől eltérni azonban azt minden esetben írásban kell rögzíteniük.

Felek jogosultak a szolgáltatási díj megfizetését megelőzően, amennyiben a szolgáltató részéről sem történt szolgáltatásnyújtás indokolási kötelezettség nélkül elállni. Szolgáltató jelen ÁSZF alapján jogosult a szolgáltatás megrendelését indokolással vagy anélkül a szolgáltatásnyújtás megkezdését megelőzően visszautasítani.

A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 4.§ 10. pontja alapján a felek között létrejövő szerződés távollevők között létrejött szerződés, melynek vonatkozásában Megrendelő nem gyakorolja a Korm. rendelet 20. § szerinti elállási és felmondás jogát tekintettel, a 29. § (1) bekezdés c) pontjára (mivel a szolgáltató minden csomagja egyedi és személyre szabott).

  1. Záró rendelkezések

Felek kötelesek a jelen ÁSZF-ből – illetve egyedi szerződéseikből – fakadó jogvitáikat elsősorban békés úton, tárgyalások eredményeképp rendezni. Bírósághoz csak abban az esetben fordulnak, ha tárgyalásaik nem vezetnek eredményre, amely esetben jogvitájukat alávetik a magyar polgári perrendtartás szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező rendes bíróság eljárásának. Megrendelő tudomásul veszi, hogy jelen ÁSZF hatálya alá tartozó jogviszonyokban az alkalmazandó jog a magyar.

Béltető Testület előtti eljárás kezdeményezése esetén az eljárásra a Megrendelő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.

Fogyasztóvédelmi Főosztály elérhetősége: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.; telefonszám: (1) 450-2598; e-mail cím: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu. Fogyasztóvédelmi panaszát Megrendelő beadhatja bármely kormányablakban és kerületi hivatalban személyesen, postai úton vagy e-mailben.

Szavatossági igény érvényesítése: Megrendelő hibás teljesítés esetén a Ptk. 6:159. § alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Az elévülési idő két év, mely idő alatt Megrendelő jogosult kellékszavatossági igényérvényesítésre azon hibák vonatkozásában, melyek a szolgáltatás megrendelése időpontjában már léteztek (Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén az elévülési határidő: 1 év.) Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő jogosult választása szerint kijavítást vagy kicserélést kérni, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatosági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat. Megrendelő jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra áttérni. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a szolgáltatóval közölni.

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadóak.

Budapest, 2025.02.13.